Kuru İğne Tedavisi Nedir?

Kuru iğne tedavisi Değişik uzunlukta akupunktur iğneleri kullanılarak, kasılmış (spazm) kasları gevşetme ve bu şekilde ağrıyı tedavi etmeye yönelik bir yöntemdir.

Kuru İğne Denilmesinin Nedeni Nedir?

Uygulamada ilaç verilmediği için bu isim kullanılmaktadır.

Nasıl Etki Etmektedir?

Pek çok ağrılı hastalıkların temelinde, ağrılı bölgedeki kaslarda istemsiz kasılma ve bu kasılmaya bağlı değişiklikler yatmaktadır. Hastaların hepsi “kaslarında gerginlik hissi” olarak bunu tanımlar. Dikkatli muayenede buralar ağrılı, gergin odaklar şeklinde tespit edilebilir (tetik noktaları). Tetik noktalarının iğne ile uyarılması sonucunda oluşan mikrotravma ve açığa çıkan kimyasallar sonucunda o bölgede olumlu değişiklikler olmaktadır. Sonuçta gergin kaslar gevşemekte ve ağrı kalıcı olarak tedavi edilmektedir.

Kuru İğne Tedavisinin Yan Etkileri Var mıdır?

kuru iğne tedavisi Tecrübeli bir el tarafından uygulandığında hiçbir yan etkisi yoktur. Ayrıca vücuda verilen ilaç olmadığı için alerjik etki, diğer ilaçlar ile etkileşim gibi durumlarda söz konusu değildir.

Hangi Hastalıklarda Uygulanmaktadır?

Kuru iğne tedavisi kas kasılması ile karakterize, hemen tüm ağrılı hastalıklarda uygulanabilmektedir. Bunlar; baş-boyun-sırt bel ağrıları, miyofasiyal ağrı, fibromiyalji, diz-kalça-bel ağrıları, huzursuz bacak sendromu gibi hastalıklardır.

Başarısı Nedir?

Uygun hasta, doğru teşhis, doğru uygulama ile başarı şansı %90’ların üstündedir.

Kuru İğne Tedavisi Ne Sıklıkta Yapılmaktadır?

Kronik ağrılı durumlarda, haftada bir olmak üzere 3 ila 5 kez uygulama yeterlidir. Her bir uygulama yaklaşık 20 dakika sürmektedir.

Uygulama Çok Ağrılı mıdır?

Hayır. Oldukça ince akupunktur iğneleri kullanıldığı için çok çok az bir ağrı hissedilir. Genel olarak uygulamayı ağrıdan dolayı bırakan olmaz.

Başka İlaçlar da Kullanıyorum. Onları Olumsuz Etkiler mi?

Hayır. İlaçlar ile olumsuz etki göstermez. Ağrı için kullanılan diğer ilaçlar ile bir arada kullanılarak onlara destekte sağlanmış olur.

Gebelerde Uygulanabilir mi?

Kuru iğne tedavisinin gebelikte kullanımı son derece güvenlidir. Özellikle bu dönemde başka hiçbir ilacın kullanılamadığı düşünülecek olunursa değeri daha da anlaşılacaktır.