MİYOFASİYAL AĞRI SENDROMU

Miyofasiyal Ağrı Nedir? Tıpta Algoloji alanında incelenen miyofasiyal ağrılar, kesin nedeni henüz bilinmeyen bölgesel kas-iskelet sistemi ağrılarıdır. Kas romatizması olarak ta isimlendirilmektedir. İltihaplı romatizmalardan en önemli farkı; eklem harabiyeti ve şekil bozukluğu yapmamasıdır. Aynı bölgede dokunmakla hassasiyet, eklem hareketlerinde kısıtlanma ve ağrı vardır.

NÖROPATİK AĞRI

Nöropatik Ağrı Nedir?

Omurilikten çıkan sinirlerdeki hasara bağlı olarak ortaya çıkan, ağrının yanı sıra yanma-donma, kaşınma, batma, iğnelenme gibi şikayetlerin de eşlik ettiği bir tablodur.

BAŞ AĞRISI

İnsanların en çok şikayet ettiği, ağrı tedavisi için sıkça doktora başvurduğu rahatsızlıklardan birisi de şüphesiz baş ağrısıdır. Hayatı boyunca baş ağrısı çekmemiş insan yok gibidir. Nöroloji – Algoloji polikliniklerinde en sık başvuru nedeni de yine baş ağrısıdır. Baş Ağrısı Çeşitleri Nelerdir? Baş ağrısı çok çeşitli nedenlerden kaynaklanabilmektedir.

TRİGEMİNAL NEVRALJİ

Trigeminal Nevralji Nedir? Yüz bölgesinde ani olarak ortaya çıkan, saniyeler gibi çok kısa süren, genellikle elektrik çarpması şeklinde tariflenen ağrılardır. Tıpla Algoloji başlığında kategorilendirilir. En önemli özelliklerinden birisi de yüzde belirli bölgelerin uyarılması (dokunma, soğuk rüzgar, diş fırçalama, esneme gibi) ile tetiklenebilir olmasıdır. Ağrı tedavisi için sıkça doktora başvurulur. Nedenleri Nelerdir? Büyük çoğunda kesin bir neden gösterilemez.