EPİLEPSİ (SARA)

Epilepsi Nedir? Epilepsi, beynin bir grup hücrelerinden aşırı elektriksel boşalım (deşarj) sonucu oluşan tekrarlayıcı nöbetler ile karakterize, nöroloji alanın incelediği bir hastalıktır. Toplumda epilepsi nöbeti denilince genellikle ani bilinç kaybı ile olduğu yere düşen, tüm vücudu kasılan, ağzından köpük gelen, kol-bacaklarında şiddetli çırpınmaların olduğu nöbet tipi akla gelmektedir. Ancak nöbet tipleri oldukça farklı olabilmektedir.

BEYİN DAMAR HASTALIKLARI (İNME, FELÇ)

İnme Ne Demektir? Beyin damar hasarı nedeniyle ortaya çıkan, tek taraflı kol-bacakta güç kaybı, hissizlik, görme kaybı, konuşma bozukluğu, denge bozukluğu, konuşma-anlama bozukluğu gibi tablolara inme adı verilmektedir. Halk arasında daha çok felç anlamında kullanılmaktadır. Hangi Tipleri Vardır? Beyin damar hasarı sonucunda iki tip durum ortaya çıkmaktadır.

ALZHEİMER HASTALIĞI (BUNAMA – DEMANS)

Bunama, Demans, Alzheimer Hastalığı Terimleri Ne Anlama Gelmektedir? Bu konuda ciddi bir kafa karışıklığı göze çarpmaktadır. Halk arasında kullanılan bunama kelimesinin latince karşılığı demans kelimesidir. Hastalık boyutunda unutma anlamına gelmektedir. Alzheimer ise bunamanın (demansın) en sık görülen bir alt tipidir. Bunama ile Yaşlılık Unutkanlığının Farkı Nedir?

BAŞ DÖNMESİ

Baş dönmesi kişinin kendisinin veya etrafının dönmesi hissidir. Kimi zaman hastalar bunu deprem oluyormuş gibi veya ayağının altından yer kayıyormuş gibi diye de tarif etmektedirler. Genellikle saniyeler veya dakikalarca sürer. Ancak bazen de günlerce sürebilmektedir. Baş dönmesi şikayeti iki temel yapının hasarından kaynaklanabilmektedir. Bunlar beynin alt, arka kısmında yerleşmiş olan beyincik ve iç kulakta salyangoz şeklinde olan yapıdır.

MULTİPLE SKLEROZ (MS-EMES)

Multipl Skleroz Nedir? Multipl skleroz veya halk arasında sık bilinen ismi ile MS hastalığı; sinir sistemi içinde yer alan hücrelerin uzantılarının dış kısmını saran, miyelin adı verilen kılıfın hasarı ile karakterize nöroloji alanın incelediği bir hastalıktır. Sinir sistemi içerisinde yer alan hücreleri birer elektrik jeneratörüne benzetirsek bu jeneratörün ürettiği elektrik, motora kablo ile ulaşmaktadır.

PARKİNSON HASTALIĞI

Parkinson Hastalığı Nedir? Parkinson hastalığı, beyinde dopamin salgılayan hücrelerin harabiyeti nedeniyle ortaya çıkan, nöroloji alanın incelediği bir hastalıktır. Normalde de ilerleyen yaşla birlikte beyindeki hücrelerin azalmasına bağlı olarak, dopamin miktarı azalmaktadır. Ancak bu azalma hiçbir zaman %80’in üzerine çıkmamaktadır. Henüz bilmediğimiz nedenlerden dolayı Parkinson hastalarında kayıp miktarı bu oranın üstüne çıkmakta ve şikayetler meydana gelmektedir.