Yaş Kupa Tedavisi (Hacamat) Nedir? Faydaları Nelerdir?

Yaş Kupa Tedavisi (Hacamat) Nedir? Faydaları Nelerdir? Bu yazımda halk arasında hacamat olarak bilinen yaş kupa tedavisinden bahsetmek istiyorum. Hacamat tedavisi her ne kadar Peygamberimizin sünneti olan bir uygulama olarak bilinse de aslında tarihi oldukça eskidir. Milattan önce 1550 yıllarında yazılmış tarihin en eski metinlerinden olan Eber papirüslerinde, vücuttaki zehirli maddelerin atılması için kan akıtılmasının faydalarından bahsedilmektedir. İslam tıbbında da Peygamber Efendimizin tavsiyeleri nedeniyle önemli bir yer bulmuş ve senede bir veya iki kez yaptırılması vurgulanmıştır. İşlem basit olarak ciltte iz bırakmayacak şekilde çizikler yapılarak kan akıtılması şeklindedir. Yapılan çalışmalarda hacamatta çıkan kanın içeriğinin damardan alınan kandan farklı olarak, ağır metaller gibi pek çok zehirli maddeyi daha yüksek miktarlarda içerdiğini gösterilmiştir. Yani hacamat işlemi damardan kan aldırılması ile eşdeğer bir işlem değildir. Kişinin kendi sağlığı açısından hacamat çok daha faydalıdır. Günümüzde yediğimiz-içtiğimiz pek çok şeyde katkı maddelerinin yer alması, sanayi artıkları, hava kirliliği gibi vücudumuzun maruz kaldığı zehirli maddeler düşünülecek olursa hacamatın önemi çok daha iyi anlaşılmış olacaktır. Günümüzün yaygın hastalıklarından Alzheimer (bunama), multipl skleroz (MS), Parkinson, migren, inme gibi pek çok hastalığın nedenleri arasında bu çevresel zehirli faktörlerin etkisi önemle vurgulanmaktadır. İşte bu nedenle zehirli maddeye maruz kalan tüm organların hastalıklarında hacamat tedavi için tavsiye edilmektedir.

Hacamat işlem olarak kolay olmakla birlikte uygun şartlarda ve tecrübeli kişiler tarafından yapılması doğrudur. Kanamalı bir işlem olması nedeniyle bulaşıcı hastalıklar, mikrop kapma gibi riskleri vardır. Ayrıca doğru yapılmadığı takdirde vücutta kalıcı iz bırakma, damar zedelenmesi gibi riskleri de vardır. Ülkemizde maalesef denetimsiz bir şekilde, merdiven altı denilebilecek tarzda uygunsuz ortamlarda ve daha önemlisi hiçbir tıbbi bilgisi olmayan kişiler tarafından cahilane bir cesaretle yapılagelmektedir. Ancak artık Sağlık Bakanlığı bu tip uygulamaları engellemek için sertifika zorunluluğu getirmiştir. Şifa ararken veya Peygamber sünnetini yerine getirmek isterken bir de bu tip sakıncalarla karşılaşmak istemiyorsak hacamat için tecrübeli ve sertifikalı doktorlara hacamat yaptırmak en doğrusu olacaktır.